CITY SHARPER 2019/20

TEMAT PRZEWODNI


Uwaga, budowniczy przyszłości! Zaprojektujmy i zbudujmy lepsze miejsce do życia i pracy dla wszystkich. W sezonie 2019/2020 CITY SHARPER połączcie Wasze zdolności do rozwiązywania problemów i kreatywność aby wspólnie stworzyć lepszą przyszłość.

FIRST® LEGO® League to konkurs, który zachęca dzieci do myślenia jak naukowcy i inżynierowie. Podczas sezonu 2019/2020 CITY SHARPER drużyny wybiorą i rozwiążą w swoim PROJEKCIE BADAWCZYM prawdziwy światowy problem projektowania miast. Wykorzystując zestawy LEGO MINDSTORMS® zbudują, przetestują i zaprogramują autonomicznego robota który rozwiąże misje podczas ROBOT GAME. Dzięki temu konkursowi drużyny doświadczą podstawowych wartości FLL celebrując odkrycia, naukę i współpracę.

 

HARMONOGRAM

  • Data graniczna wieku – 01.01.2019
  • Rozpoczęcie rejestracji – 08.04.2018 r
  • Wysyłka zestawów konkursowych – połowa lipca 2019 r.
  • Opublikowanie szczegółów misji konkursowych – początek sierpnia 2019 r.
  • Koniec rejestracji drużyn – 13.10.2019 r.
  • Etapy regionalne – 16.11.2019 – 12.01.2020 r.
  • Półfinały – 18.01.2020 – 9.02.2020 r.
  • Finał – 6-7.03.2020 r.

Etapy Regionalne

  • Katowice
  • Kraśnik – 11.01.2020 r.
  • Lublin (Karczmiska) – 14.12.2019
  • Nowy Dwór Gdański
  • Poznań
  • Warszawa

 

REJESTRACJA

By wziąć udział w Konkursie FIRST® LEGO® League należy zarejestrować się bezpośrednio na stronie organizatora europejskiej edycji Turnieju.


Wzięcie udziału w konkursie FIRST® LEGO® League w sezonie 2017/18 dla jednej drużyny wiąże się z następującymi kosztami:

  • ? PLN – opłata za uczestnictwo drużyny na pokrycie kosztów organizacyjnych, opracowania materiałów, stypendiów itd.
  • ? PLN (opcjonalnie) – zestaw turniejowy FIRST® LEGO® League: mata przejazdowa oraz klocki do budowy modeli i przeszkód stawianych na macie. Identyczny zestaw będzie wykorzystywany podczas turnieju, więc jego posiadanie znacząco ułatwia przygotowania i  podnosi szanse na zwycięstwo. Kilka drużyn z jednej szkoły/instytucji może zamówić jeden zestaw i korzystać z niego podczas przygotowań naprzemiennie.

Drużyny powinny samodzielne zdobyć sponsora, który pokryje koszty uczestnictwa w konkursie. Jest to jeden z elementów projektu, który ma na celu wykształcenie wśród uczestników kompetencji marketingowych, fundraisingowych oraz interpersonalnych.

 

PRZYGOTOWANIA DO TURNIEJU

Robot Game

Publikacja misji odbędzie się na początku sierpnia 2019 r.

Project Research

Już dziś możecie zacząć przygotowywać swój Projekt Badawczy. Pamiętajcie, Projekt Badawczy jest ważną częścią przygotowań do konkursu i każda drużyna powinna nad nim pracować. Kolejne kroki są identyczne co roku (opis tutaj). Temat jest związany z tematem przewodnim sezonu i co roku jest inny.